افسون سکوت

به وبلاگ من خوش اومدین عضویت ونظربرای بهترشدن وبلاگم یادتون نره

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->


Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 303
بازدید کل : 10780
تعداد مطالب : 262
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




<-PollName->

<-PollItems->

چت روم
دریافت کد ترجمه گر وبلاگ

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل

فال عشق

دريافت كد بازی آنلاين تصادفی

كد تقويم

كد عكس تصادفی

كد عكس تصادفی

كد تصوير تصادفی

bahar22

title="Yahoo Status by pichak.net" href="ymsgr:sendim?آی دی ياهو شما">

دعاهای کودکانه



خداي مهربانم! من در سال جديد از شما مي‌خواهم اگر در شهر ما سيل آمد فوراً من را به ماهي تبديل کني!

اي خداي مهربان! پدر من آرايشگاه دارد. من هميشه براي سلامت بودن او دعا مي‌کنم. از تو مي‌خواهم بازار آرايشگاه او و همه آرايشگاه‌ها را خوب کني تا بتوانم پول عضويت کانون را از او بگيرم چون وقتي از او پول عضويت کانون را مي‌خواهم مي‌گويد بازار آرايشگاه خوب نيست!


خداي عزيزم! من تا حالا هيچ دعايي نکردم. ميتوني ليستت رو نگاه کني. خدايا ازت ميخوام صداي گريه برادر کوچيکم رو کم کني!


خدايا! يک جوري کن يک روز پدرم من را به مسجد ببرد.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

روابط پدران و دختران



هنوز مدت زيادي از زماني نگذشته که پدرها نقش رييس خانه را بازي مي‌کردند و همواره سعي مي‌کردند بين خود و فرزندان‌شان شکافي ايجاد کرده و حريم‌ها را نگه دارند.
امروز برخلاف ديروز پدرها به فرزندان‌شان بسيار نزديک شده‌اند. موضوعي که تکرار آن هيچ‌گاه اشتباه نيست. اينکه پدر هم به اندازه مادر براي کودکان مهم و باارزش است و برقراري تعادل بين روابط اين دو با فرزندان‌شان مي‌تواند از نظر رواني سبب رشد صحيح کودکان شود. مرد چون در ميان کودک و مادر قرار دارد ـ هم به موجب حضور فيزيکي و هم جايگاه رواني خود ـ به کودک اين اجازه را مي‌دهد که هويت خاص خود جز آن هويتي که به او داده شده را بيابد.
 
 
پدر نقش مهمي در شناسايي هويت جنسي کودک داشته و در عين حال که مادر سعي مي‌کند با نقش حفاظتي خود فرزند را حفظ کند، پدر او را به سمت بيرون گرايش مي‌دهد و در کنار دادن حس اعتماد و امنيت به او اجازه شکستن محدوديت‌ها را برايش امکان‌پذير مي‌سازد.
 آ      
 
* ايده‌آل جنس مخالف برخلاف پسرها، پدر براي دختر نوعي «تاييد» است و روابط بين آن دو به طور ناخودآگاه براي هر دو طرف اهميت و برتري خاصي دارد.
مهم اين است که معمولا اين رابطه که از همان ماه اول تولد آغاز مي‌شود هميشه تعادل ندارد و گاهي يک رابطه بسيار نزديک و عاطفي و گاهي يک رابطه با فاصله بين پدر و دختر شکل مي‌گيرد.

 
* دختر و پسر هر دو مايه افتخارند وقتي آزمايشات، باروري يک خانم را تاييد مي‌کند همسر او در رابطه با دختر يا پسر بودن فرزندش تفکر مي‌کند. اما وقتي در سونوگرافي جنسيت جنين مشخص مي‌شود هر يک از زن و مرد به شکل گوناگون در رابطه با فرزندش تفکر کرده و نگراني، برنامه و خواست‌هاي مخصوص به خودش را دنبال مي‌کند.
 
اگر پدر در محيطي پدرسالار بزرگ شده باشد که در آن ارجحيت با پسر بوده است معمولا مرد از اينکه جنسيت فرزندش دختر است، ناراحت خواهد شد. اگر اين حس به قدري شديد باشد که بعد از تولد هم ادامه يابد احتمال دارد فرزند دختر به دليل جنسيت خود در خانواده تحقير شود. خوشبختانه روزگار عوض شده است. بسياري از مردان به داشتن دختر افتخار مي‌کنند چون زنان نيز توانسته‌اند مانند مردان تحصيل و کار کنند و سبب افتخار پدر شوند.
 
 
* رابطه پدر با دختر و تاريخچه زندگي شخصي گاهي نوعي رابطه دختر و پدر به تاريخچه زندگي شخصي پدر هم بازمي‌گردد.
برخي مردان دوست دارند همان رابطه‌اي را با دخترشان ايجاد کنند که با مادرشان داشته‌اند و برخي ديگر عشقي را نثار او مي‌کنند که نتوانسته‌اند تجربه کنند. نکته مهم اينجاست که پدر در ارتباط با دختر گذشته را رها کند و سعي نمايد در زمان حال زندگي کند. برخي مردان از داشتن دختر خوشحال مي‌شوند چون رابطه خوبي با پدر خود نداشته‌اند. براي اين دسته از افراد داشتن پسر به معني تبديل شدن به همان پدري است که آنها در کودکي از او خرسند نبوده‌اند. در حالي که داشتن دختر سبب مي‌شود وزن تاريخ گذشته سبک‌تر شده و مرد بتواند رابطه جديدي با فرزند خود ايجاد کند.
      
 
* پدر به دختر دنيا را مي‌شناساند پدر براي دختر و پسر حکم کسي را دارد که بين فرزند و مادر جدايي مي‌اندازد.
مادر فرزند را به دنيا مي‌آورد و پدر دنيا را به او مي‌شناساند. در واقع پدر غريبه شناسانده شده‌اي است که او را از دستان قدرتمند مادر جدا کرده و در پناه خود به او هويتي مستقل در جهان مي‌بخشد. در واقع اين پدر است که دختر را به سمت ديگران فرستاده و به او دويدن و پريدن، رقصيدن و ديگر توانايي‌هاي فيزيکي را مي‌آموزاند. وي همچنين حامي هميشگي دختر در فعاليت‌هاي اجتماعي و هوشي است و به تربيت و آموزش او اهميت زيادي مي‌دهد. در ضمن پدر اولين مردي است که به عنوان نمونه جنس مذکر دختر با او آشنا مي‌شود و دوست داشتن جنس مذکر را مي‌آموزد.
 
 
 * عقده اديپ سن 3 تا 6 سالگي اصطلاحا سن عقده اديپ نام دارد.
اين مرحله، مرحله‌اي ساختاري براي رشد کودک است. در صورتي که اين مرحله به خوبي گذرانده شود و تعادلات هورموني برقرار شود، دختر بچه قادر خواهد بود در سن بلوغ دوست‌دار جنس مذکر باشد. در واقع در اين سن دختر عشقي را نسبت به مادر خود احساس مي‌کند و فورا به حضور يک جداکننده خود از مادرش يعني پدر پي مي‌برد. پدر که از نظر او غريبه‌اي است که مادر را به سمت خود جلب مي‌کند و مايه شادي او است، او را ناراحت مي‌کند چون عشق مادر نسبت به او را کاهش داده است. در اين مرحله دختر در تضاد با مادر قرار مي‌گيرد و سعي مي‌کند عشق پدر را به جاي مادر به سمت خودبکشد
 
 

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

نويسنده: نجمه تاريخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

خنده

نويسنده: نجمه تاريخ: دو شنبه 4 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

ای نی نی های بد

نويسنده: نجمه تاريخ: دو شنبه 4 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

نی نی خلاف

نويسنده: نجمه تاريخ: دو شنبه 4 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

بچه هاازچه سنی بایددراتاق خودشان بخوابند؟



به‌هيچ‌وجه خواباندن كودكان، غير از سال اول در اتاق والدين توصيه نمي‌شود و جايز نيست....

در سال اول هم فقط به دليل نشانگان مرگ ناگهاني نوزادان خواباندن شيرخواران در كنار والدين توصيه مي‌شود. البته اين خواباندن بايد در تخت جداگانه به شكلي كه در معرض ديد والدين باشد، انجام شود.

بعد از سال اول بايد حتما محل خواب كودكان از والدين جدا شود.
يكي از مشكلاتي كه ما در فرهنگ خود داريم اين است كه به دليل وابستگي بيش از حد والدين به كودكان و گاهي به دليل گرفتن احساس آرامش از آنها والدين كودكان را كنار خود مي‌خوابانند و قادر به جدا كردن محل خواب آنها از اتاق خود نيستند، بنابراين بعد از سال اول والدين به راحتي مي‌توانند اين كار را انجام دهند.



ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: یک شنبه 3 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

دعاهای کودکانه


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: یک شنبه 3 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

نی نی

نويسنده: نجمه تاريخ: یک شنبه 3 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

نی نی

نويسنده: نجمه تاريخ: یک شنبه 3 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

کوچولو

نويسنده: نجمه تاريخ: یک شنبه 3 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

الهی

نويسنده: نجمه تاريخ: یک شنبه 3 بهمن 1389برچسب:یادبگیر, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

جونم

نويسنده: نجمه تاريخ: یک شنبه 3 بهمن 1389برچسب:بغض, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

واییییییییی

نويسنده: نجمه تاريخ: یک شنبه 3 بهمن 1389برچسب:زشته, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

کی بچه دارشویم؟



زنان در بين سنين 20 تا 24 سالگي بالاترين قابليت باروري را دارند و با افزايش سن احتمال بچه‌دار شدن آنها كاهش مي‌يابد و احتمال ناباروري بيشتر مي‌شود .

سن ازدواج، نه تنها در ايران بلكه در بسياري از جوامع در سراسر دنيا افزايش يافته است. آمارها نشان مي‌دهد، از سال 1980، تعداد زناني كه در 30 سالگي اقدام به بچه‌دار شدن مي‌كنند، بيش از گذشته افزايش يافته است، در حالي كه تعداد زناني كه پيش از 30 سالگي بچه‌دار مي‌شوند، بسيار كم شده است.

عوامل زيادي در زندگي زوجين منجر شده است كه تمايل به بچه‌دار شدن براي آنها اهميت كمتري داشته باشد. همان‌طور كه گفتيم ادامه تحصيل، بهبود وضعيت اقتصادي و جايگاه اجتماعي و تلاش براي داشتن شغل مناسب از عواملي است كه موجب شده زوجين، بچه‌دار شدن را جزء اولويت‌هاي بعدي خود قرار دهند.

در دسترس بودن وسايل پيشگيري از بارداري و تاثيرات گسترده و طولاني آنها و افزايش آگاهي و اطلاعات زوجين از اين وسايل، از عوامل موثر بر دير بچه‌دار شدن آنهاست.

سن و بارداري

به تاخير انداختن بارداري، تا زماني كه خانواده به بهترين شرايط از نظر اجتماعي و اقتصادي و ... برسد، مي‌تواند روي باروري زن و مرد تاثير بگذارد و باروري را با مشكل مواجه كند.

افزايش سن، قابليت باروري را در زنان بيش از مردان تحت تاثير قرار مي‌دهد طوري كه زنان سريع‌تر از مردان قدرت بچه‌دار شدن را از دست مي‌دهند. زنان در بين سنين 20 تا 24 سالگي بالاترين قابليت باروري را دارند و با افزايش سن احتمال بچه‌دار شدن آنها كاهش مي‌يابد و احتمال ناباروري بيشتر مي‌شود. قدرت باروري در مردان، ديرتر از زنان از بين مي‌رود.

مردان قادرند مدت زمان بيشتري نسبت به زنان، قابليت باروري خود را حفظ كنند.


بسياري از زوجين،a يعني تقريبا 92 درصد آنها در صورتي كه از وسايل پيشگيري از بارداري استفاده نكنند و به طور منظم در روزهاي معيني از چرخه قاعدگي زن، روابط جنسي داشته باشند، تا 2 سال بعد از ازدواج باردار خواهند شد. روابط جنسي در روزهاي معيني از يك چرخه كه معمولا در روزهاي قبل از تخمك‌گذاري است، شانس باروري را افزايش مي‌دهد. تقريبا 8 درصد زوجين، بعد از 2 سال اول بارداري بچه دار نمي‌شوند. در صورتي كه زني بالاي 35 سال ازدواج كند و يك سال ديگر هم از بارداري جلوگيري كند، -شانس بچه‌دار شدن او كاهش مي‌يابد. بنابراين در صورتي كه سن شما بالاي 35 سال است، بهتر است بيشتر به بچه‌دار شدن فكر كنيد؛ چون بسيار مهم است كه ناباروري زودتر تشخيص داده و سريع‌تر درمان بشود. بسياري از پزشكان قبل از اقدام براي درمان ناباروري به زوجين توصيه مي‌كنند، حداقل يك سال از وسايل پيشگيري استفاده نكنند. البته اين توصيه براي زوجين زير 35 سال است اما اين پزشكان توصيه مي‌كنند در صورتي كه بالاي 35 سال داريد و در بارداري با مشكلي مواجه‌ايد، بايد سريع‌تر ‌دنبال درمان باشيد.


چرا قدرت باروري به سرعت كاهش مي‌يابد؟

به محض اينكه سن زنان افزايش مي‌يابد، عوامل زيادي روي باروري تاثير مي‌گذارند و بارداري را با مشكل مواجهه مي‌كند. در مجموع، وقتي سن ما افزايش مي‌يابد، سلامت عمومي ما نيز كاهش مي‌يابد. بيماري‌هاي موجود ممكن است بدتر شده، يا خداي ناخواسته بيماري جديدي گريبانگير ما ‌شود. وقتي پا به سن مي‌گذاريم قدرت باروري ما تحت تاثيرعواملي قرار مي‌گيرد.

اين عوامل شامل:

)1 اختلا‌ل در تخمك‌گذاري: عملكرد فوليكول‌ها در تخمدان‌ها دچار مشكل مي‌شود. با افزايش سن، تعداد تخمك‌هاي تازه و با قابليت باروري كم مي‌شود و تخمك‌ها بسيار سريع‌تر از قبل رها مي‌شوند.


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: یک شنبه 3 بهمن 1389برچسب:نازی ,عزیزی, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدیدامیدوارم ساعاتی روکه دراینجامیگذرانیدبراتون مفیدباشه ونهایت استفاده روببرید خداي مهر و عشق !... شکيبايي را خوب به من آموختي ! و اکنون اين منم که فرياد ميزنم ! هر چه از تو ميرسد نيکوست ! و تويي که در هر حال ناب ترين ها و بهترين ها را به من هديه ميدهي . دستم را بگير و مگذار خطا کنم مهربانا. خداي من ! تو را سپاس براي هر آنچه که به من عطا کردي.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to dearkissme.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com